Actuele pensioen advies vraagstukken voor werkgever en ondernemingsraad:

  • De pensioenkosten lopen uit de hand bij verlenging van het pensioencontract
  • Hoe voldoe ik als werkgever aan de eisen die in de nieuwe Wet Pensioencommunicatie zijn vastgelegd en die is geïntroduceerd per 1 juli 2016?
  • Hoe voldoe ik als werkgever aan de eisen die in de nieuwe Wet verbeterde premieregeling zijn vastgelegd en die is geïntroduceerd per 1 september 2016?
  • Heeft de introductie van de Wet verbeterde premieregeling per 1 september 2016, nog consequenties voor mijn werknemers en hun pensioenopbouw?
  • Wat betekent het voor mijn werknemers dat ze kunnen doorbeleggen na pensioendatum?
  • De pensioenkosten lopen uit de hand door ieder jaar stijgende premies
  • De pensioenuitvoerder heeft ons pensioencontract opgezegd per 1 januari
  • De facturen en premienota’s van mijn pensioenverzekeraar, pensioenfonds, zijn onduidelijk, er is geen grip op pensioenkosten
  • Hoe kan ik de pensioenregeling voor mijn werknemers wijzigen? Wat komt daar allemaal bij kijken?
  • Ik wil mijn onderneming in de toekomst verkopen en de pensioenregeling is daarop nog niet aangepast
  • Mijn werknemers snappen niets meer van pensioen